Stichting COPA bestaat uit zorgprofessionals die zich inzetten om jongeren en jongvolwassenen in de maatschappij te zetten. Ons doel is dat deelnemers zich belangrijk en gewaardeerd voelen als mens. Even niet anders zijn dan anderen. Dit is voor ons inclusie. Een duur woord voor mee mogen en kunnen doen. Dit door het bieden van individuele-, woon-, werk-, onderwijs-, sport- en vrijetijdsbegeleiding.

Los van elkaar deden we dat al jaren als ambulant begeleider; Mensen een plekje proberen te geven in de maatschappij. Niet aan de rand maar er middenin. We besloten onze krachten te bundelen om zo onze organisatie, structuur en kwaliteit van werken te verbeteren.

Intussen namen we steeds meer klussen en projecten aan om een bijdrage te leveren met jongeren of jongvolwassenen om de deelnemers te ondersteunen om actief deel te nemen aan de maatschappij. Momenteel doen we dat in het land van Cuijk’ .

Op het gebied van arbeid merken we dat bedrijven, organisaties, verenigingen, particulieren en stichtingen open staan om werk uit te besteden aan Stichting COPA. Voor onze opdrachtgevers die ook iets maatschappelijks willen doen realiseren we hiermee die kans. We streven er naar om altijd win-winsituaties te creëren voor alle partijen. Een opdrachtgever moet geholpen zijn. Zij kunnen nu werk uitbesteden zodat hun eigen personeel andere dingen kan doen of het werk sneller gedaan krijgen met meerdere handen. De deelnemers komen op verschillende plekken en doen zo werkervaring op. Maar wat we het mooiste vinden is dat deelnemers trots zijn, dat ze van nut zijn en waardering krijgen. Geen compliment van een begeleider maar een compliment van een onbekende of eigenaar van een bedrijf is veel krachtiger.

Naast dat we externe opdrachtgevers zoeken bieden we ook in onze eigen ateliers werkervarings-plekken aan. Dit is vooral voor deelnemers waarbij het gevoel van veiligheid belangrijk is en de externe klussen nog een stapje te ver gaan. Tevens kan hier voor de Stichting extra inkomen uit gegenereerd worden.

Afhankelijk van de vraag en behoefte van de deelnemer proberen wij een passend aanbod te doen.