Doelgroep

Onze doelgroep omvat iedereen die om welke reden dan ook begeleiding behoeft. Naast indiviuele begeleiding, begeleiden we mensen met een vermeende afstand tot de arbeidsmarkt, ruim 1,3 miljoen mensen! Een gigantische groep dus waar mensen zoals jij en ik onder (kunnen) vallen. Iedereen die langer dan 3 maanden buiten het reguliere arbeidsproces valt, behoort tot de doelgroep voor social return.

Deze mensen kunnen om verschillende reden (kort) thuis komen te zitten. Bijvoorbeeld door faillissement van de werkgever, het niet verlengen van een arbeidsovereenkomst vanwege economische redenen, een sabbatical, tijdelijk mantelzorger voor een familielid, privé-omstandigheden, geen passende (hoge) opleiding, etc.

U kunt zich voorstellen dat daar een veelvoud aan kwaliteiten bij zit. Wat ze delen is dat ze allemaal zeer gemotiveerd zijn om weer aan de gang te gaan! Wij geloven daarom dat iedereen een voorsprong heeft en we helpen u graag om de geschikte medewerker te vinden.

Deelnemers kunnen op basis van een PGB voor individuele begeleiding of dagbesteding aanmelden bij COPA. Dit kan telefonisch of via het contact formulier. Hierop zal een intake gesprek plaatsvinden waarin wensen, doelen en voorwaarden besproken worden. We werken graag met duidelijke afspraken.

Werkwijze!

Bij een aanvraag volgt bij ons eerst een intakegesprek. Hierin bespreken we wat je wensen zijn, welke doelen je zou willen stellen en onder welke voorwaarden we met elkaar kunnen werken. Hierbij stellen we jouw wensen en behoeften centraal.

Naast het opdoen van werkervaring, structuur en zingeving vinden we ontwikkeling belangrijk.

Daarom willen we onze werkzaamheden graag aanvullen met scholing, in welke vorm dan ook. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een heftruckcertificaat of een cursus boekhouden.

Stichting COPA werkt met gedegen zorgplannen.

Naast individuele (woon)begeleiding biedt Stichting Copa 5 volle dagen een zinvolle daginvulling voor zijn deelnemers. Jij bepaalt zelf hoeveel en wanneer jij er kunt en wilt zijn en wat past binnen jouw eigen mogelijkheden. Wel vragen we om te kijken naar de tijden die we aanbieden. Je kan bijvoorbeeld kiezen om alleen 1 ochtend of middag te komen maar ook een volle dag of volle week. Afhankelijk van jouw wensen werk je met individuele begeleiding of in een klein groepje met begeleiding of werk je geheel zelfstandig. Samen kijken we of we jouw wensen kunnen verwezenlijken. We bieden dit vaak in combinatie met opleiding en ontwikkeling zodat je ook meteen investeert in jezelf. Soms kan het echter zijn dat wat jij wenst niet of nog niet te realiseren is en dan kijken we naar het beste alternatief. Wij proberen zo flexibel mogelijk te zijn maar vragen ook van de deelnemers dit een beetje te kunnen zijn. Onze slogan is niet voor niks “Samen vooruit”.