We zien dat er een hele grote groep mensen geen passend werk gevonden krijgt en dat is zonde want er ligt overal werk. Bedrijven of organisaties staan er echt wel voor open. Maar lopen vaak tegen dingen aan om iemand een kans te geven, kunnen niet de begeleiding bieden of hebben te weinig werk om iemand daadwerkelijk in dienst te nemen. Deze zorgen nemen wij uit handen om bedrijven en organisaties de mogelijkheid te bieden iets maatschappelijks te kunnen doen.

Jongeren met een beperking zijn de dupe door de veranderingen aan de Wajong-uitkering van 2015. Jongeren met een beperking vallen door de aangescherpte regels tussen wal en schip. Tot 2015 kregen mensen met een beperking die niet makkelijk aan het werk konden, een Wajong-uitkering. Deze uitkering bestaat nog wel maar de regels zijn inmiddels zo streng geworden dat bijvoorbeeld mensen met autisme of het Syndroom van Down er vaak niet voor in aanmerking komen. In de praktijk pakt de strengere selectie in veel gevallen bijzonder slecht uit voor deze jongeren, ze zijn financieel slechter af en bovendien raken ze buiten beeld van instanties.

Het doel van stichting COPA is het creƫren van werkgelegenheid van mensen die een uitkering ontvangen of mensen met een andere afstand tot de arbeidsmarkt.

Wat stichting COPA tevens wil bereiken is dat investeringen vanuit de overheid en gemeenten een bepaalde sociale winst opleveren.